جایگاه سنگ مرمر در معماری داخلی


یکی از بهترین انواع سنگ به منظور ایجاد دکوراسیون داخلی ، سنگ مرمر می باشد.با استفاده از این سنگ می توان جذاب ترین و زیبا ترین ایده های دکوراسیون را در فضای داخلی ساختمان خلق نمود.اگر قصد استفاده از سنگ دکوراتیو مرمر برای محیط داخلی منزل یا محل کار خود را دارید پیشنهاد می شود با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

 

استفاده از سنگ مرمر به عنوان یکی از منابع طبیعی موجود بر روی زمین به منظور ساخت انواع وسایل دکوری سنگی از دیرباز تاکنون رواج داشته است و از محبوبیت بالایی برخوردار است.با توجه به این موضوع می توان گفت رابطه سنگ مرمر با ساخت مصنوعات سنگی و استفاده از آن در دکوراسیون داخلی محدود به بازه زمانی خاصی نبوده و همواره در تمام دوره ها از آن استفاده شده است.

 

سنگ مرمر چیست؟

یکی از انواع سنگ های دگرگون و از جنس آهک است که تراکم نسبتا زیادی دارد.به دلیل ترکیبات مختلفی که در این سنگ وجود دارد شاهد تنوع رنگ و طرح طبیعی نسبتا زیادی در سنگ مرمر هستیم و میزان شفافیت آن با ترکیبات داخل آن رابطه مستقیم دارد.این سنگ همچون سنگ تراورتن در مناطقی که چشمه های آب گرم وجود دارد به وفور یافت می شود. نتیجه افت دمای ملایم و آرام در اطراف چشمه های آب گرم سبب ایجاد سنگ مرمر می شود که در بازار به نام سنگ “انیکس” هم معروف است. این سنگ در معادن با استفاده از سیم های مخصوص برش به صفحه هایی با ضخامت کم تبدیل می شود و به نام اسلب مرمر به فروش می رسد.

 

سنگ مرمر دارای تنوع رنگی بسیار زیادی است که همانطور که گفته شد حاصل از ترکیبات داخلی آن می باشد و بسته به محیطی که تشکیل می شود رنگبندی گوناگونی دارد. این سنگ را می توان در رنگ های سفید ، زرد ، سبز ، کهربایی ، عسلی ، پرتقالی و… خریداری نمود.

 

کاربردهای سنگ مرمر در معماری داخلی

از سنگ مرمر می توان در بسیاری از دکوراسیون ها و تزیینات داخلی ساختمان از جمله روشویی مرمر ، ساخت چراغ دکوراتیو و سایر وسایل دکوری سنگی استفاده کرد.علاوه بر موارد اشاره شده سنگ مرمر به دلیل استحکام بالا و زیبایی طبیعی طرح های آن یکی از بهترین سنگ ها برای استفاده در کفسازی ساختمان ها ، تزیینات دیوارها ، استفاده در جزیره و پیشخوان کابینت های آشپزخانه ، وان سنگی ، ساخت مجسمه های تزیینی ، پوشش ستون های داخل و خارج ساختمان و بسیاری دیگر از موارد می باشد.

 

نکته مهمی که می بایست به آن توجه کرد حساسیت این سنگ نسبت به قرارگیری در معرض نور مستقیم آفتاب است که در صورت این اتفاق در طولانی مدت شاهد کدر شدن و از دست رفتن کیفیت رنگ آن خواهیم بود. بنابراین بهتر است از این سنگ در فضای داخلی ساختمان و به دور از نور مستقیم خورشید استفاده شود.

 

بهترین فضاهای استفاده از سنگ مرمر

برای استفاده از سنگ مرمر در دکوراسیون داخلی دست معمار باز بوده و از آن در بسیاری از فضاها می تواند استفاده نماید.روشویی سنگ مرمر ، استفاده در فضای دیوار بین کابینت های آشپزخانه ، دیوار سرویس های بهداشتی ، پیشخوان آشپزخانه ، کفپوش سالن و… تنها بخشی از فضاهایی است که می توان با استفاده از این سنگ ظاهری شیک و مجلل را به محیط داد.در ادامه جز به جز درباره محیط هایی که می توان از این سنگ استفاده کرد صحبت خواهیم نمود.

 

سنگ مرمر برای دکوراسیون ورودی و سالن

به دلیل رسمی بودن قسمت ورودی هال یا لابی داخل منازل استفاده از سنگ مرمر به عنوان کفپوش این محیط می تواند گزینه بسیار مناسبی باشد که انجام این کار ظاهری مجلل و شیک را برای چنین محیطی به وجود می آورد. همچنین در فضای ناهار خوری استفاده از این سنگ به همراه یک میز ناهارخوری متناسب با آن می تواند گزینه بسیار شیکی به نظر آید.

 

سنگ مرمر در آشپزخانه و سرویس های بهداشتی

برای دیگر فضاهای داخلی ساختمان از جمله آشپزخانه و سرویس حمام و دستشویی استفاده از سنگ مرمر سبب ایجاد ظاهری بسیار مجلل و شیک می شود که می توان علاوه بر دیوار ها با استفاده از اسلب مرمر اقدام به ساخت جزیره یا پیشخوان برای آشپزخانه و یا انجام کفپوش و دیوار سرویس های بهداشتی با استفاده از این سنگ و حتی ساخت روشویی مرمر نمود. به دلیل شست و شوی راحت و همچنین استحکام سنگ مرمر، روشویی سنگ مرمر یکی از بهترین گزینه ها می باشد. با توجه به مقاومت بالایی که سنگ مرمر در برابر خوردگی و خش پذیری  دارد می توان از آن برای ساخت روشویی استفاده کرد.

 

ساخت انواع وسایل دکوری سنگی

ساخت میز ، چراغ دکوراتیو ، مجسمه های تزیینی و سایر مصنوعات سنگی از دیگر مواردی است که می توان برای ساخت آن ها از سنگ مرمر استفاده کرد.شما می توانید برای منزل خود اقدام به سفارش انواع میزهای ناهارخوری با پوشش سنگ مرمر دهید.بهره گیری از انواع رنگ هایی که این سنگ دارا می باشد یکی از بهترین ویژگی هایی است که به عنوان استفاده برای ساخت میز ناهارخوری می توان از مرمر استفاده نمود.برای اتاق خواب به طور مثال استفاده از یک چراغ دکوراتیو از جنس سنگ مرمر در فضای اتاق خواب شما به دلیل جنش شفاف این سنگ ، سبب ایجاد نقطه کانونی مناسبی می شود که ظاهری شیک به این فضا خواهد داد.

 

با توجه به مواردی که اشاره شد می توان گفت این سنگ یکی از بهترین و زیبا ترین انواع سنگ های تزیینی برای استفاده در محیط داخلی ساختمان محسوب می شود که از گذشته تا به امروزه برای ساخت انواع وسایل دکوری سنگی یا استفاده از آن در معماری داخلی از آن بهره گرفته می شود. شما می توانید برای خرید روشویی سنگی و یا انواع مختلفی از وسایل دکوری سنگی از جمله وان سنگی ، چراغ دکوراتیو و… را از شرکت مرمرچی با تنوع طرح و رنگ مختلف خریداری نمایید.

Rate this post

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *