مزایا و معایب روشویی کابینتی

مزایا و معایب روشویی کابینتی

نمونه روشویی فروشگاه مرمرچی


معرفی روشویی های کابینتی

در سرویس های بهداشتی از انواع روشویی سنگی استفاده می کنند که از تجهیزات بسیار مهمی است و شما در زمان انتخاب باید مواردی از جمله مزایا و معایب روشویی کابینتی دقت داشته باشید و حساب شده و دقیق عمل کنید تا انتخاب مناسب و متناسب با دکوراسیون سرویس بهداشتی داشته باشید. یکی دیگر از مواردی که باید در زمان انتخاب به آن دقت داشته باشید جنس روشویی کابینتی است به دلیل این که از مواد و متریال مختلفی تشکیل شده است این نوع از روشویی کابینتی ها انواع مختلفی دارد که هر کدام ویژگی های مخصوص به خود را دارد.

انواع مدل های روشویی کابینتی

زمانی که می خواهید مزایا و معایب روشویی کابینتی را بدانید باید در قدم اول برای شما به انواع آن بپردازیم و در قدم بعدی مزایا و معایب آن را بگوییم زیرا هر کدام از این روشویی ها خصوصیات مخصوص به خود را دارند که در ادامه آن را شرح می دهیم.

روشویی کابینتی تک نفره سرویس بهداشتی

همانطور که میدانید روشویی کابینتی های تک نفره همانطور که از نامشان پیدا است تنها یک کاسه روشویی دارند و باید بدانید که در مدل های دیواری و پایه دار طراحی و روانه بازار می کنند و فضایی که در سرویس های بهداشتی اشغال می کند تنها 16 تا 72 اینچ است که در ادامه مزایا و معایب روشویی کابینتی تک نفره را برای شما می گوییم.

روشویی کابینتی تک نفره
نمونه روشویی کابینتی تک نفره مرمرچی

مزایای روشویی کابینتی تک نفره

آسان ترین روش نصب را در بین روشویی کابینتی ها، روشویی کابینتی های تک نفره دارند و در زمان نصب شما تنها به یک شیر آب و یک سینک نیاز دارید و همچنین باید بدانید که نسبت به دو سینک ها، روشویی های کابینتی که تک سینک هستند هزینه پایین تری را دارند. البته ما در مزایا و معایب روشویی کابینتی شما را با دیگر مزایای این روشویی آشنا می کنیم.

برای حمام هایی که بسیار کوچک هستند، مناسب ترین انتخاب است و این نوع که تک سینک هستند به این معنی است که روشویی کابینتی کوچک می باشد و اگر از نظر فضا محدودیت دارید می توانید متناسب با فضای حمام بهترین مدل را انتخاب کنید.

خرید روشویی کابینتی
نمونه روشویی کابینتی تک نفره

اگر از روشویی کابینتی های تک نفره استفاده می کنید باید بدانید که بیشترین فضا را برای ذخیره سازی دارید به دلیل این که دارای کابینت و کشو یا کشو هایی با تعداد بالا است. این نوع از روشویی کابینتی ها بسیار کاربردی هستند زیرا شما می توانید از آن به عنوان دکور استفاده کنید و هم این که در سرویس های بهداشتی از بی نظمی و بهم ریختگی ها جلوگیری می کند. سعی کنید مدلی را انتخاب کنید که عرض بیشتری داشته باشد به دلیل این که فضای ذخیره سازی بیشتری را نیز دارید.

معایب روشویی کابینتی های تک نفره

این نوع از روشویی کابینتی های تک نفره تنها عیبی که دارند این است که مناسب برای حمام های بزرگ نیستند و اگر خانواده پر جمعیتی هستید و تنها از یک سرویس بهداشتی استفاده می کنید، به شما پیشنهاد می کنیم که از این مدل استفاده نکنید زیرا کارایی خاصی را برای شما ندارد.

روشویی کابینتی دیواری سرویس بهداشتی

شما باید بدانید که روشویی کابینتی دیواری همانطور که از نامشان پیدا است برای نصب کردن نیازی به پایه ندارند و به طور مستقیم بر روی دیوار ها نصب می شود و دقت داشته باشید که در مزایا و معایب روشویی کابینتی دیواری باید اتصالات و لوله ها را به گونه ای توکار نصب کنید که زیبایی و جلوه بیشتری را به سرویس بهداشتی خانه شما بدهد که در ادامه این معایب و مزایا را برای شما شرح می دهیم.

روشویی کابینتی دیواری
نمونه روشویی کابینتی دیواری مرمرچی

مزایا و معایب روشویی کابینتی دیواری سرویس بهداشتی

اگر سرویس بهداشتی شما فضای کوچکی دارد بهترین انتخاب این است که از روشویی کابینتی های دیواری استفاده کنید زیرا برای نصب کردن نیازی به پایه نیست و همچنین به خاطر اینکه زیر روشویی ها باز است، فضای این محیط دلباز تر بوده و دیگر دور پایه های روشویی کابینتی جرمی وجود ندارد و شما در بهترین و راحت ترین شکل ممکن نظافت را انجام می دهید.

روشویی کابینتی هایی که به صورت دیواری هستند باید بدانید که قابلیت این را دارند که ارتفاع را به دلخواه تنظیم کنید و افرادی که قد کوتاه تری به نسبت دیگر افراد دارند هم می توانند از آن استفاده کنند.

روشویی کابینتی های پایه دار سرویس بهداشتی

زمانی که می خواهید مزایا و معایب روشویی کابینتی های پایه دار را بدانید در گام اول باید بدانید که این نوع روشویی کابینتی چیست؟ باید به شما بگوییم که روشویی کابینتی های پایه دار، طرح ها و جنس های مختلفی را دارا می باشد به این گونه که طرحی ساده برای شیر و لوله های رو کار دارد به این شکل که به کمک پایه نیم دایره که از جنس کاسه روشویی ها دارد لوله ها را پوشش می دهد و بخش فوقانی آن معمولا چینی است.

روشویی کابینتی پایه دار
نمونه روشویی کابینتی پایه دار مرمرچی

روشویی کابینتی دوبل سرویس بهداشتی

در میان روشویی های کابینتی نوعی وجود دارد که در بازار به صورت دوبل است که شامل انواع مختلفی است و مناسب برای خانواده های پر جمعیت و حمام های مستر است و ایم این روشویی کابینتی ها که دوبل است به این خاطر است که از دو کاسه روشویی کارآمد و موثر استفاده می کند، تا به صورت همزمان دو نفر بتوانند از آن استفاده کنند و وقت و زمان خود را از دست ندهند و افراد می توانند برای خود روشویی کابینتی مخصوصی را داشته باشد و وسایل و لوازم شخصی خود را بر روی آن قرار دهند.

شما باید به این نکته در زمان خرید توجه کنید که کانتر هایی که برای روشویی کابینتی ها است دو نفره برش می دهند به دلیل این که بتوانند از دو سینک روشویی و شیر های آب جداگانه ای برای نصب استفاده کنند در ادامه با ما همراه باشید تا برای شما مزایا و معایب استفاده از این نوع روشویی کابینتی را بگوییم.

مزایا و معایب روشویی کابینتی دوبل سرویس بهداشتی

باید بدانید که این نوع از روشویی کابینتی ها قابلیت این را دارند که به صورت اشتراکی ز آن ها استفاده شود، به این صورت که این روشویی ها دو سینک دارند که افراد می توانند به صورت همزمان از سرویس بهداشتی و حمام استفاده کنند.

به خاطر این که دو کابین روشویی دارد این امکان را فراهم می کند که شما در سرویس های بهداشتی از درهم و برهم و همچنین بهم ریختگی های به وجود آمده جلوگیری کند ولی روشویی های تک نفره به دلیل این که فضای کانتر بیشتری دارد، به همان نسبت هم کانتر بهم ریختگی بیشتری دارد ولی نکته ای که وجود دارد این است که روشویی کابینتی های دوبل برای افراد فضای بیشتری را برای ذخیره در اختیارشان قرار می دهد و فضای بازی که در قسمت زیرین روشویی ها وجود دارد، بهترین مکانی است که شما می توانید لوازم و وسایل بهداشتی و آرایشی که مورد نیاز است را در سرویس های بهداشتی قرار دهید.

خرید روشویی کابینتی برای سرویس بهداشتی
نمونه روشویی کابینتی مرمرچی

از معایب روشویی کابینتی های دوبل می توان به این موارد اشاره کرد که کانتر ها فضای خالی کوچکتر و کمتری را دارد، به دلیل این که فضای زیادی را کاسه های روشویی به خود اختصاص می دهند و شما احتمالا بتوانید بر روی کانتر ها کمترین وسیله ممکن را قرار دهید و اگر کابینتی که عرض بیشتری دارد خریداری کنید، این مشکل کمبود جا حل می شود. به دلیل این که در روشویی کابینتی دوبل، دو سینک وجود داردف شما به همین نسبت باید برای کاسه روشویی، لوله کشی و شیرآلات و همچنین هزینه های نصب و تعمیر را دو برابر پرداخت کنید.

سخن پایانی

در این مقاله برای شما سعی کردیم به طور کامل مزایا و معایب روشویی کابینتی انواع مختلف آن را بگوییم و همچنین بگوییم که اگر سرویس بهداشتی شما فضای کوچکی دارد کدام مدل بهتر است و همچنین شما می توانید به سایت مرمرچی مراجعه کنید و متناسب با سلیقه و دکوراسیون سرویس بهداشتی مدلی را از روشویی های کابینتی انتخاب و خریداری کنید.

سوالات متداول مزایا و معایب روشویی کابینتی

  1. معایب روشویی کابینتی پی وی سی چیست؟
    تجزیه در طبیعت را ندارند و به محیط زیست آسیب می رساند، به دلیل این که در هنگام ذوب گاز سمی تولید می کند برای انسان مضر است، به تابش نور آفتاب حساسیت دارد.
  2. روشویی کابینتی ها چه انواعی دارد؟
    باید بدانید که روشویی کابینتی ها انواعی مختلفی از جمله روشویی کابینتی های تک نفره، روشویی های دوبل کابینتی، روشویی کابینتی پایه دار و روشویی کابینتی دیواری سرویس بهداشتی است.
  3. روشویی های دیواری کابینتی چه مزایایی دارد؟
    قیمت ارزانی دارد، در سبک های متنوعی طراحی و ساخته می شود، فضای بیشتری را به ارمغان می آورد، مناسب برای سرویس بهداشتی های کوچک است، نگهداری و نظافت راحت تری را دارد، جلوگیری می کند از ورود رطوبت به بخش داخلی.
5/5 - (2 امتیاز)

2 نظرات درباره روشویی سنگی و چراغ دکوراتیو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *