مهم ترین کاربرد های سنگ اسلب در ساختمان سازی


یکی از جذاب ترین و زیباترین سنگ های ساختمانی ، سنگ اسلب می باشد.استفاده از سنگ به منظور ساخت بناها ، انواع مجسمه ها و مصنوعات سنگی و… از زمان های دور توسط انسان رواج داشته است و تنوع طرح و رنگ و مقاوم بودن و در دسترس بودن آن عوامل بودند که انسان های اولیه بتوانند از آن در موارد مختلف استفاده نمایند. امروزه سنگ اسلب یکی از پرکاربردترین انواع سنگ ها می باشد که در ساختمان سازی و دکوراسیون داخلی از آن استفاده می شود. به طور مثال اسلب مرمر با ویژگی های خاص خود توانسته است در فضاهای گوناگونی از ساختمان استفاده شود و جلوه زیبایی را به محیط دهد.

 

سنگ اسلب چیست؟

توضیحات کاملی درباره اسن نوع سنگ در مقاله سنگ اسلب چیست داده شده است اما اگر بخواهیم به طور کلی این سنگ را تعریف نماییم می توانیم بگوییم که سنگ اسلب نوعی روش فرآوری سنگ می باشد که با استفاده از دستگاه های مخصوص اقدام به برش های ورقه ای سنگ می نمیاند که این برش ها دارای قطر کم و طول و عرض یزرگی می باشند.ابعاد سنگ اسلب بسیار بزرگ است و با توجه به طرح ها و رنگ های طبیعی که در داخل این سنگ ها وجود دارد ، دارای زیبایی چشمگیری می باشند که از آن ها در صنایع ساختمان سازی و طراحی دکوراسیون ساختمان استفاده می شود.این سنگ ها دارای تنوع زیادی هستند و شاید بهترین نوع آن اسلب مرمر باشد که برای مکان های تشریفاتی و ساختمان های مجلل از آن بسیار استفاده می شود.

 

مهم ترین دلایل استفاده از سنگ اسلب

با توجه به این که برش این نوع سنگ ها در ابعاد بسیار بزرگ و به صورت ورقه هایی با قطر کم صورت می گیرد ، این سنگ ها نمای بسیار زیبایی را در دکوراسیون ها به وجود می آورند.بنابراین یکی از مهم ترین ویژگی های استفاده از سنگ اسلب در معماری و دکوراسیون داخلی زیبایی و تنوع زیاد در طرح و رنگ آن است که می توان بر اساس دکوراسیون محیط اقدام به انتخاب طرح مناسب نمود. برای مثال اسلب مرمر دارای تنوع گسترده ای از نظر طرح و رنگ می باشد که برخی از نمونه های آن اسلب مرمر عسلی ، اسلب مرمر صورتی ، لیمویی ، سبز ، مشکی ، سفید و… می باشد.

 

از دیگر ویژگی های سنگ اسلب طول عمر زیاد آن ها می باشد.با توجه به روش های فرآوری و صیقلی کردن سنگ اسلب می توان از سنگ اسلب مدت زمان زیادی بدون هرگونه مشکل استفاده کرد که این موضوع سبب کاهش هزینه تعمیر یا تعویض خواهد شد.

 

کاربرد سنگ اسلب چیست؟

به دلیل جذابیت طرح و رنگی که این سنگ ها در مدل های گوناگون همچون اسلب مرمر دارند از آن ها در بسیاری از فضاهای داخلی و دکوراسیون این فضاها می توان استفاده نمود.به طور مثال شما می توانید از اسلب مرمر به منظور کفپوش ساختمان ، دیوارها ، ساخت انواع مصنوعات سنگی همچون انواع تابلوها یا میز استفاده کرد.برای طراحی کابینت و کانتر ها نیز می توان از اسلب مرمر یا سایر سنگ اسلب استفاده کرد که یک تکه بدن آن ها سبب جلوه و شکوه بیشتر محیط می شود.امروزه برای ساخت جزیره در آشپزخانه از انواع سنگ اسلب استفاده می شود که شاید بهترین نوع آن اسلب مرمر سفید با رگه های مشکی باشد. از اسلب مرمر نیز می توان برای دیوارپوش آشپزخانه و فضای بین کابین ها استفاده کرد که بهترین جایگزین برای کاشی دیوارهای آشپزخانه می باشد.

 

در محیط هایی همچون حمام و سرویس های بهداشتی نیز می توان از سنگ اسلب استفاده کرد که جلوه باشکوه و لوکسی به این محیط ها خواهد داد. بنابراین برای کفپوش و دیوارهای چنین فضاهایی استفاده از سنگ اسلب گزینه بسیار ایده آلی می باشد که در کنار روشویی سنگی ، وان سنگی و… زیباترین فضاها را می توان پدید آورد.

 

بهترین مکان برای استفاده از سنگ اسلب که شامل اسلب مرمر ، اسلب مرمریت و اسلب چینی می شود نقاط مرکزی محیط داخلی ساختمان می باشد.این بدین معناست که از سنگ اسلب می بایست در نقاطی از ساختمان استفاده کرد که اصطلاحا به آن نقاط عطف ساختمان می گویند. به طور مثال در آشپزخانه های مدرن امروزی استفاده از اسلب مرمر یکی از بهترین گزینه ها می باشد زیرا آشپزخانه یکی از نقاط عطف در دکوراسیون امروزی می باشد. استفاده از اسلب مرمر برای پشت دیواری که تلویزیون در آن مکان قرار می گیرد یکی دیگر از بهترین فضاها برای این نوع سنگ می باشد.از سنگ اسلب می توان در لابی ساختمان ها ، راه پله ، کفپوش و دیوار های مراکز خرید و فروشگاه ها و به طور کلی فضاهایی با وسعت زیاد استفاده کرد.

 

در چه مکان هایی نمی توان از سنگ اسلب استفاده کرد؟

به طور کلی فضاهایی که می توان از سنگ های اسلب همچون اسلب مرمر استفاده نمود می بایست دارای وسعت زیادی باشند تا جلوه این سنگ ها نمایان گردد.بنابراین در فضاهای کوچک استفاده از این نوع سنگ ها منطقی به نظر نمی آید. به طور کلی استفاده از این نوع سنگ ها برای فضاهایی مناسب است که قدرت مانور به دلیل وسعت زیاد فضا (دیوار و کف) وجود داشته باشد.بنابراین در ساختمان هایی که دارای پنجره های زیاد و طویل هستند و از دیوارهای کمی برخوردارند ، استفاده از اسلب مرمر گزینه مناسبی نمی باشد و می بایست از سایر سنگ ها همچون سنگ های تایلی استفاده کرد.با توجه به سنگین بودن سنگ اسلب استفاده از این نوع سنگ ها در فضای بیرونی و ارتفاع بالا مناسب نبوده زیرا احتمال سقوط آن ها در صورت نصب غیر اصولی وجود دارد.

 

در پایان اگر قصد خرید روشویی سنگی ، اسلب مرمر و یا سایر مصنوعات سنگی همچون چراغ دکوراتیو ، وان سنگی و… را دارید می توانید بهترین و با کیفیت ترین محصولات را از شرکت مرمرچی خریداری نمایید.

5/5 - (1 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *