چراغ دکوراتیو خطی چیست و چه ویژگی هایی دارد

نگهداری و حفظ طول عمر ساختمان

چراغ دکوراتیو خطی


چراغ دکوراتیو خطی چیست و چه ویژگی هایی دارد

چراغ های خطی دکوراتیو از جدیدترین و مدرن ترین چراع ها در صنعت سیستم های روشنایی هستند. بازده نوری خوبی دارند و در مصرف بهینه انرژی بسیار اثرگذار هستند. در این مطلب درباره اینکه چراغ دکوراتیو خطی چیست و چه ویژگی هایی دارد بیشتر خواهیم خواند. وبژگی چراغ دکوراتیو خطی

چراغ دکوراتیو خطی

مزیت چراغ دکوراتیو خطی
چراغ دکوراتیو خطی

نورپردازی در چراغ های دکوراتیو بسیار متنوع است. با این نوع از چراغ ها می توان طراحی های زیبا و چشمگیری ایجاد کرد. علاوه بر اینکه شارژ نوری خوبی دارند و نور را یکدست ساطع می کنند، باعث لوکس شدن فضا هم می شوند. در طراحی و دکوراسیون داخلی و معماری داخلی از این نوع چراغ ها استفاده می شود.

برای ایجاد نوپردازی خطی و ایجاد خط نوری باریک و یکدست از این چراغ دکوراتیو خطی استفاده می شود.

ویژگی های چراغ دکوراتیو خطی

درباره ویژگی چراغ خطی دکوراتیو باید گفت که نورپردازی به وسیله چراغ های ال ای دی بدون لکه های تاریک و به طور مستمر انجام می شود که با بهترین ابزار و تجهیزات، جهت نورپردازی خطی به کار گرفته می شوند. طول این نوع چراغ ها بلند است و به صورت متنوعی وجود دارند. می توان به چراغ خطی آویز، چراغ خطی توکار، چراغ خطی روکار، چراغ خطی روی سقف و دیوار اشاره داشت.

از دیگر ویژگی های چراغ دکوراتیو خطی می توان به زیبا و مدرن بودن ان ها اشاره داشت. از این نوع چراغ ها برای انواع محیط ها جهت ایجاد نورپردازی استفاده می شود. مدل های متنوعی از چراغ دکوراتیو خطی وجود دارد که بر اساس نیاز و فضای مورد نظر انتخاب و خریداری می شود.

کاربرد چراغ دکوراتیو خطی زیاد است. در بسیاری محیط ها و مراکز از این چراغ ها استفاده می شود.

کاربرد چراغ دکوراتیو خطی

 چراغ دکوراتیو خطی
کاربرد چراغ دکوراتیو خطی

اگر نورپردازی فضا برای شما اهمیت دارد و به ان علاقه دارید، حتما باید از چراغ های دکوراتیو خطی مناسب فضا استفاده نمایید. در گذشته از این نوع چراغ ها فقط در مراکز تجاری و دفاتر استفاده می شد اما امروزه در بیشتر محیط ها از چراغ دکوراتیو خطی استفاده می شود. ویژگی های چراغ دکوراتیو خطی عامل مهم کاربردهای مختلف ان است.

مزیت نورپردازی با چراغ های خطی

از ویژگی چراغ دکوراتیو خطی این است که در همه فضاها قابلیت نصب دارند. می توان به انواع مختلف روکار، توکار و اویزان و معلق نصب کرد. برخی از محصولات ایت دسته از چراغ های خطی را می توان در شکل های مختلف مانند L یا T نصب کرد. پس روش هاب مختلف در نصب چراغ دکوراتیو خطی از مزیت های ان است.

چراغ هایی خطی دارای لامپ های ال ای دی هستند. می دانیم که ال ای دی ها جهت دار هستند. پس نیازی به بازتاب دهنده ها و دیفیوزرها نیست. پس افزایش کارایی و عملکرد بهتر را از این نوع چراغ ها شاهد خواهیم بود.

از دیگر ویژگی های چراغ دکوراتیو خطی و مزیت ان ها، زیبایی ان ها است. با وجود طرح ها و رنگ های مختلف از این چراغ ها می توان نورپردازی های فوق العاده و منحصر به فردی ایجاد کرد.

چراغ‌ های خطی ال ای دی دارای انواع رنگ‌‎ها، مانند سفید گرم تا سفید خنک هستند که محیط را روشن می کنند. از درجه حرارت های گوناگونی که با رنگ‌ها ایجاد می شود می‌توان جو و فضایی خاص را ایجاد کرد. این چراغ‌ها در رنگ‌های انبه‌ای، آفتابی، مهتابی، نچرال، یخی و رنگ های دیگر وجود دارند.

چراغ خطی توکار

چراغ خطی توکار
خرید چراغ خطی توکار

یکی از انواع چراغ خطی دکوراتیو، چراغ خطی توکار است. نصب این چراغ ها در سقف های کاذب انجام می شود. در باکس سقف های کاذب، شیارهایی ایجاد می شود که باید چراغ ها را در ان قرار داد. در برخی از دیوارها که شرایط خاصی دارند هم می توان از این چراغ ها استفاده کرد. وبژگی چراغ دکوراتیو خطی

این نوع چراغ ها به گونه ای نصب می شوند که قابل دیدن نیستند و در واقع در شیارها پنهان می شوند. در نصب این نوع چراغ ها باید دقت لازم انجام شود تا سطح نور و محل نصب هماهنگ و یکی باشند. نباید بیرون زدگی در سقف و چراغ هایی که در ان نصب شده است وجود داشته باشد.

از ویژگی چراغ خطی دکوراتیو توکار این است که می توان بسیاری از لاین های نوری چون، کروی، منحنی و مستقیم را پیاده کرد. این لاین های نوری باید با فضا و دکوراسیون هم خوانی داشته باشد.

چراغ خطی روکار چیست

از چراغ خطی دکوراتیو روکار در سقف هایی که ارتفاع زیادی ندارند باید انجام شود. در این صورت می توان از سیستم های اویز در ان استفاده کرد. استفاده از چراغ خطی روکار برای جاهایی مناسب است که نمی توان در سقف دست برد و امکان استفاده از سقف کاذب هم وجود ندارد.

چراغ های دکوراتیو خطی را می توان در طول های بالا ایجاد کرد و در محیط های مختلف چون تجاری و اداری و مسکونی استفاده کرد.

1.چراغ خطی آویز:

چراغ های خطی اویز هم سیستم روشنایی مشابه دو نمونه قبل را دارند. فقط اختلاف در نحوه نصب است که کاربردهای خاص خودش را دارد. با این نوع چراغ ها می توان فاصله بین چراغ و کف را کم تر کرد. پس هزینه کمتری هم برای روشنایی مصرف می شود.

برای هوشمندانه ترین روش نصب در نورپردازی سقف بلند می توان از این چراغ ها استفاده کرد. زیرا هم تعداد مصرفی چراغ ها کم تر می شود و هم هزینه مصرف پایین می اید.

جمع بندی

در این مطلب درباره اینکه چراغ دکوراتیو خطی چیست و چه ویژگی هایی دارد به طور کامل صحبت شد. درباره انواع چراغ ها و موارد استفاده ان ها شرح داده شد تا با توجه به محیط و نیاز خود انتخاب خود را داشته باشید.

سوالات متداول چراغ دکوراتیو خطی چیست و چه ویژگی هایی دارد

1.چراغ های خطی دکوراتیو در چه رنگ هایی وجود دارند؟

2.مزیت استفاده از چراغ های خطی چیست؟

3.دارای بازده نوری بیشتر و بهتر، زیبایی بیشتر و مصرف بهینه در انرژی هستند.

4.چند مدل نصب برای چراغ خطی وجود دارد؟

5.چراغ های خطی به سه مدل توکار، روکار و اویزان نصب می شوند.

6.چراغ های خطی در رنگ‌های انبه‌ای، آفتابی، مهتابی، طبیعی، یخی و رنگ های دیگر وجود دارند.

وبژگی چراغ دکوراتیو خطی

موارد بیشتر…

Rate this post

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *