چراغ دکوراتیو ضد آب

چراغ دکوراتیو ضد آب

نمونه چراغ دکوراتیو مرمرچی


معرفی چراغ ضد آب دکوراتیو

همان طور که می دانید چراغ های دکوراتیو انواع مختلفی دارند که یکی از آن ها چراغ دکوراتیو ضد آب است که مناسب برای مکان های بیرون از خانه است. نکته ای که وجود دارد این است که باید از مناسب ترین درجه حفاظت برخوردار باشند تا بتواند در برابر نم و رطوبت و غبار و گرد آن را محافظت کند. این نوع از چراغ دکوراتیو دارای شکل های هندسی متفاوتی هستند و نوری که از آن ها خارج می شود می تواند محیط را زیبا تر کند.

محیطی آرام را برای افراد می تواند به وجود بیاورد و باید بدانید که در مدل های LED و لامپ خور طراحی و ساخته می شوند. این مدل های لامپ خور از لامپ های سپیچ معمولی و هالوژنی استفاده می کند.  نکته ای که وجود دارد این است که بدنه چراغ دکوراتیو به رنگ های طوسی، سفید و مشکی است و شما می توانید متناسب با سلیقه خود آن را انتخاب کنید.

راهنمای خرید بهترین چراغ ضد آب

در راهنمای خرید چراغ دکوراتیو ضد آب باید دقت داشته باشید که بهترین آن ها را برای مکان مورد نظر خود خریداری کنید و باید بدانید که از تجهیزات مهم در نورپردازی است که مقاومت بسیار بالایی را در برابر آب و رطوبت دارد و بسیار مناسب و کاربردی برای داخل باغچه ها، نمای بیرونی و داخلی ساختمان، آبنماها و استخرها است و به دلیل این که بسیار کاربردی هستند در بیشتر مکان ها می توان از آن ها استفاده کرد و دلیل مهمی که به آن ها چراغ ضد آب دکوراتیو می گویند این است که درجه حفاظت یا IP است.

بهترین چراغ ضد آب
نمونه ای از چراغ ضد آب دکوراتیو

ساختار چراغ های ضد آب

برای این که به طور کامل با چراغ دکوراتیو ضد آب آشنا شوید باید ساختار آن ها به طور کامل بشناسید، به همین دلیل برای ساخت آن ها از شیشه هایی استفاده می کنند که در برابر بارش باران و برف، تغییرات دمایی، وارد شدن حشرات و گرد و غبار مقاومت بالایی داشته باشد و همچنین باید بدانید که بدنه آن ها خاصیت ضد زنگ دارد و برای تشکیل دادن آن ها از پیچ و مهره های استیل استفاده می کنند.

چراغ های ضد آب به طور کامل آب بندی شده اند و در ساخت آن ها از رنگ های الکترواستاتیک استفاده می کنند و به همین دلیل است که نوع با کیفیت چراغ های ضد آب بعد از گذشت مدت زمانی پوسیدگی و تغییر رنگ را به همراه ندارد و به خاطر این که خطر برق گرفتگی وجود دارد ولتاژ مناسب برای کارکرد آن ها در حدود 12 ولت و یا 24 ولت است و برای این کار قبل از سیم کشی، ترانس و یا تغذیه مخصوص این محصول را نصب می کنند و باعث کاهش ولتاژ در آن ها می شود.

انواع چراغ های دکوراتیو

زمانی که می خواهید چراغ دکوراتیو ضد آب بشناسید باید با انواع آن آشنایی داشته باشید و نکته ای که وجود دارد این است که با توجه به ساختار و نوع تکنولوژی به مدل های مختلفی تقسیم بندی می شود که شامل موارد زیر است.

  1. چراغ های ضد آب فلورسنتی
  2. چراغ های COB و SMD
  3. چراغ های گازی ضد آب دکوراتیو
  4. چراغ های دکوراتیو ال ای دی ضد آب
چراغ های ضد آب دکوراتیو
نمونه ای از چراغ های ضد آب دکوراتیو مرمرچی

انواع چراغ ضد آب با توجه به کاربرد

نکته بعدی که در شناخت چراغ دکوراتیو ضد آب باید به آن دقت کنید این است که این چراغ ها دامنه وسیعی دارد و باید بدانید که تعدادی از آن ها را می توان به عنوان نور اصلی در نظر گرفت و برخی از آن ها را فقط می توان برای دکوراتیو مورد استفاده قرار داد و برای نمونه چراغ استخر، چراغ باغچه، چراغ واتر پروف آبنما و… برای تزئین استفاده می شوند و نکته ای که وجود دارد این است که براساس کاربردی که دارند به انواع مدل های زیر تقسیم می شود.

  • چراغ های دفنی
  • چراغ های دکوراتیو استخری
  • چراغ دیوار دکوراتیو ضد آب
  • نور افکن ها و پروژکتورهای ضد آب
  • چراغ های ضد آب صنعتی

مزایا و ویژگی های چراغ های ضد آب

زمانی که می خواهید با چراغ دکوراتیو ضد آب آشنا شوید. باید در مورد مزایا و معایب این نوع از چراغ ها اطلاعاتی را داشته باشید. تا بتوانید بهترین آن را برای مکان مورد نظر خود انتخاب و خریداری کنید.

  1. چراغ های دکوراتیو از نوع ضد آب بالاترین طول عمر را دارند
  2. به نسبت دیگر چراغ های ضد آب مناسب ترین پرتاب نور را دارد.
  3. دوام بسیار بالایی دارند و مقاومت بالایی در برابر شکستگی دارد.
  4. به نسبت لامپ های هالوژنی بازده نوری آن ها 8 برابر است.
  5. زیبا ترین و شیک ترین ظاهر را دارند و مناسب برای فضاهای مدرن و به روز است.
  6. متنوع ترین رنگ بدنه را دارد و در مختلف ترین طیف ها می توان رنگ های آنرا انتخاب کرد.
چراغ های ضد آب
نمونه ای از چراغ های ضد آب

سخن پایانی

برای این که به طور کامل با چراغ دکوراتیو ضد آب آشنا شوید. باید به مواردی از جمله انواع مدل های آن، مزایا و ویژگی های چراغ ، ساختار آن ها اطلاعاتی را داشته باشید تا بتوانید بهترین و مناسب ترین آن ها را انتخاب و خریداری کنید.

سوالات متداول چراغ دکوراتیو ضد آب

  1. چراغ های ال ای دی دکوراتیو چیست؟
    به نوعی از چراغ های دکوراتیو گفته می شود که برای ساخت آن ها از لامپ های ال ای دی استفاده شده باشد و چراغ های ال ای دی به نسبت چراغ های دیگر دارای کاربرد و ظاهری متفاوتی دارد.
  2. چه مکان هایی برای چراغ های دکوراتیو مناسب است؟
    برخی از چراغ های ضد آب دکوراتیو کاربرد های صنعتی دارند. خاصیتی ضد بخاری نیز دارند و مناسب برای محیط های صنعتی است. بیشتر در محیط های بیرون از ساختمان قابلیت استفاده را دارند و بسیار با دوام و مقاومت بالایی دارند.
  3. مزایای استفاده از چراغ های دکوراتیو چیست؟
    چراغ های دکوراتیو از نوع ضد آب بالاترین طول عمر را دارند. به نسبت دیگر چراغ های ضد آب مناسب ترین پرتاب نور را دارد. دوام بسیار بالایی دارند و مقاومت بالایی در برابر شکستگی دارد و به نسبت لامپ های هالوژنی بازده نوری آن ها 8 برابر است.
5/5 - (2 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *